I. 1) NAZWA I ADRES:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Krajowy numer identyfikacyjny 13530000000000,
ul. Pl. M. Curie-Skłodowskiej
5,
20-031
Lublin, woj.
lubelskie, państwo
Polska, tel.
815 375 965, e-mail
zampubl@umcs.lublin.pl, faks
815 375 965.
Adres strony internetowej (url): www.umcs.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa świadczeń promocyjnych oraz reklamowych podczas wydarzeń sportowych w roku 2020
Numer referencyjny
WR/98-2019/DOP-p
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust. 1 pkt 1a ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru
trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z
przepisami:
Zamawiający wszczął postępowanie w trybie zamówienia z
wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy PZP, zgodnie z
którym Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki gdy usługi
mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę, w przypadku
udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej.
Przedmiotem umowy, którą Uniwersytet chce zawrzeć w wyniku zamówienia z
wolnej ręki, jest przeprowadzenie działań i eventów
artystyczno-kulturalnych w zakresie reklamy i promocji, na rzecz
Zamawiającego podczas organizowanych imprez sportowych i kulturalnych,
które odbędą się w 2020 roku. W przedmiotowej sytuacji jedynym podmiotem
mogącym zrealizować zamówienie jest AZU UMCS ze względu na prowadzoną
działalność artystyczną i wieloletnie przygotowywanie występów zespołu
tanecznego i cheerleaderek na zawodach sportowych organizowanych przez
Uniwersytet. Zobowiązania, które miałby przyjąć do realizacji AZU UMCS w
ramach umowy zawartej w wyniku udzielenia zamówienia z wolnej ręki,
mogą być wykonywanie przy współpracy z AZC UMCS EVENT TEAM, który
realizuje całą gamę imprez kulturalnych i artystycznych, a także
prowadzi działalność promocyjną i reklamową w ramach Klubu AZS. Biorąc
pod uwagę konieczność (nieodzowność) wykorzystania w materiałach
promocyjnych wizerunku studentów UMCS zrzeszonych w sekcjach sportowych
Klubu AZS i reprezentujących Polskę na arenie międzynarodowej, należy
stwierdzić, że żaden inny podmiot nie Est uprawniony do korzystania z
ww. wizerunku studentów. Zatem patrząc obiektywnie, wyłącznie AZS UMCS
może w świetle prawa zrealizować rzeczone zamówienie. Bezsporny jest
brak możliwości zastosowania rozwiązania zastępczego, z uwagi na to, że
podstawą przeprowadzenia przedmiotowego postępowania w przedmiocie
udzielenia zamówienia publicznego, jest promocja UMCS wśród społeczności
akademickiej, a więc udział w akcjach promocyjnych studentów-zawodników
i studentów zaangażowanych w działanie sekcji naukowych i sportowych
Uniwersytetu, jest niezbędny z punktu widzenia efektywności prowadzonych
działań. W związku z wypełnieniem ustawowych przesłanek, dla trybu
zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1a ustawy PZP,
udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.